czwartek, 11 kwietnia 2013

Ogród po zimie

Dzień był dziś tak ładny, że po powrocie polazłam do ogrodu. Chciałam sprawdzić czy już widać pierwsze pączki.
Szczypiorek pięknie wschodzi. Widać żonkile i hiacynty, a dalej zaczyna się masakra!
Zimowi goście okazali się zimowymi szkodnikami, trawa jest przeorana straszliwie, nie wspominając o pleśni pośniegowej - tej się akurat spodziewałam. Kret zmasakrował większość trawnika i zeżarł wszystkie tulipany. Te do których nie dobrał się kret zostały powierzchownie zjedzone przez zające, których odchody są w całym trawniku.
Jest tyle pracy, że zapłakać mi się dziś nad tym wszystkim chciało.
Zniszczenia pośniegowe też niemałe. Po lawendzie śladu nie ma, same zgniłki leżą na ziemi, może podcięcie coś pomoże, ciekawa jestem jak przezimowały trawy, hortensje i wrzosy.

3 komentarze:

  1. Z całą pewnością sam ogród po ziemie należy w odpowiedni sposób przygotować i ja jestem zdania, że jest to dobry czas na postawienie niektórych budowli ogrodowych. Ja już kilka z nich widziałam w sklepie https://ogrodolandia.pl/budowle-ogrodowe i myślę, że również niedługo one się pojawią u mnie w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ozdoby do ogrodu to świetny sposób na dodanie osobistego akcentu do Twojego zielonego zakątka. Na stronie https://hortus.biz.pl/ znajdziesz szeroki wybór różnorodnych ozdób, które pomogą Ci stworzyć wyjątkową i osobistą przestrzeń. Od pięknych fontann, przez kolorowe donice, po stylowe meble ogrodowe - wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć ogród, który będzie odzwierciedlał Twoją osobowość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ważne jest także odpowiednie zastosowanie środków ochrony roślin. Każdy ogrodnik i rolnik powinien o tej kwestii pamiętać. Myślę, że zainteresować Was może sklep z częściami do maszyn rolniczych, gdzie znajdziecie akcesoria takie jak rozdzielacz stałociśnieniowy: http://agroplast.pl/pl/p/Rozdzielacz-sekcyjny-HD-stalocisnieniowy/777 . Warto wiedzieć, gdzie można je nabyć.

    OdpowiedzUsuń